Vyprazdňování jako boj s časem. Ano, tak je v dnešní době a primárně v České republice vnímáno vyprazdňování stolice. Je to téma často nepříjemné a intimní, ale velmi opomíjené. Patříme mezi země, kde je rakovina tlustého střeva stále častější onemocnění.

Pomineme nyní rozvinutá stádia tohoto onemocnění a zaměříme se k jejím počátkům.

Stává se, že děti jsou drženy při určité činnosti zejména ve škole a jejich potřeba „dojít si na velkou“ je zcela zanedbána. Komu by se také chtělo zvednout ruku, požádat o odchodu na záchod a přijít po 15-ti minutách s obavou, že se někdo zeptá: „Co jsi tam tak dlouho dělal?“…No co asi.

Pokud čtete mé články pravidelně, asi víte, že si z věcí dělám rád srandu a snažím se je vidět v tom reálném světle. Situace, kterou jsem zmínil, je však natolik častá, že si děti na druhých stupních základních škol vybudovali tak silné potlačování, že je skoro nemožné jim v dospělosti pomoci.

Může na ně být vyvíjen tlak ze strany rodičů, učitelů a vlastně i systému, aby dobře prospívali. Navíc musí neustále něco stíhat: škola, úkoly, učení, hodina hudby, hodina cvičení, hodina keramiky. Učíme je, že vlastně život je věčná „honička“. Proč? Vnímání času, v tomto prostoru, je tak naprosto relativní věc pro každého z nás! Jistě, je třeba se řídit podle hodin, které máme, abychom se neustále nemíjeli. To je ovšem vše. Nikdo jim přece nemůže diktovat, kdy a jak dlouho mohou jíst nebo kdy a jak dlouho mohou být na záchodě. Jestli něco ovlivňuje funkci střev, je to hlavně stres.

Nyní tedy víme, co za tím problémem, do kterého dává farmaceutický průmysl nespočet peněz, skrývá. Začít je třeba se změnou životního stylu, jeho návyků a ohleduplnosti jeden k druhému. Až začneme tuto součást života brát jako něco normálního a ne ostudného, tak máme zpola vyhráno.

Jak napomoci, abychom se problému účinně zbavili? Vynechejte všechny uměle vyrobená projímadla. Jsou návyková a dráždí střevo více, než je zdrávo. Pomoc se ukrývá všude kolem nás, v běžných potravinách.

Udělejte si ráno čas a vypijte sklenici odstáté vody, která bude mírně teplá. V klidu a kvalitně se nasnídejte. Snídaně ve spěchu nic neřeší. Obohaťte jídelníček o zeleninu a ovoce. Je potřeba zvýšit objem vlákniny v těle. Současná strava ji obsahuje málo a tak je třeba ji tělu dodat. Nejjednodušeji ve formě Psyllia neboli Jitrocele indického. Jedná se o nerozpustnou vlákninu, která nabobtná, obalí se mírným „slizem“ a způsobí urychlení vyprazdňování. Je možné ji užívat dlouhodobě. Pomoci mohou další bylinky a potraviny jako je: fenykl, ořešák, máta, kmín, červená řepa, anýz, ostružiny a borůvky.

Nezapomeňte, že často trvá 2x tak déle, aby se tělo dostalo do původního stavu, než jak dlouho trpíme potížemi. Nečekejte zázraky po 3 týdnech, když trpíte zácpou 20 let. Urychlení procesu může jít například cestou kompletní střevní očisty. Hlavním pomocníkem může být hydrocolon. Ve zkratce jde o asistovaný druh klystýru, kdy je voda pod tlakem do střev zavedena a pod tlakem i odstraněna. Několikaleté nánosy na stěně střeva jsou odstraněny. Hlavním přínosem je i obnova imunity, která přes tyto nánosy nemohla nikdy 100% fungovat. Existuje i mnoho doplňků stravy, které jsou velmi účinné a dají se opakovaně užívat. Jejich principem často bývá mechanické očištění střevních stěn a vytvoření prostředí, ve kterém se nemohou udržet plísně a bakterie způsobující zažívací problémy.

Při opakovaných zácpách pomůže aplikace svíce do oblasti tlustého střeva. Můžeme aplikovat na jedno místo nebo jít po směru tlustého střeva. Velikost S-M podle závažnosti. Víte co je výhodou aplikace svící? Musíte si na ně najít čas, lehnout si, zklidnit se a oprostit se od stresu.