Dnes vám povím základní data o látkách, které mají škodlivý vliv na naše tělo a jak se vyhnout (předejít) jejich užívání.

Drogy jsou v podstatě jedy. Škodí našemu tělu i mysli. Drogy začneme brát ve chvíli, kdy v životě musíme čelit něčemu, co se nám nelíbí, nesouhlasíme s tím. Drogy jsou náš útěk, bytí v jiném světě, realitě, „daleko“ od našich problémů.

Každý člověk, který bere drogy, je „uzamčený“ (uvíznutý) v určité části svého života a není v přítomnosti, jednoduše teď a tady.

Co všechno drogy dokážou?

  • Spalují vitamíny a minerály v našem těle

Záleží na délce jejich užívání, dlouhodobým užíváním však můžeme dospět do fáze, kdy naše tělo nebude mít žádné zásoby vitamínů a minerálů; pocítíme to jak na našem těle (špatná kondice pleti, vlasů, zubů, nemoci, nachlazení, infekce), tak i na naší mysli (špatná, antagonistická nálada – všechno je špatně a špatné, nemáme zájem o své okolí, jsme znudění).

  • Buď a nebo.

Často si myslíme, že drogy musíme brát už napořád a nemůžeme přestat. Je to protože se nám nabízí tyto 2 myšlenky.

  • Budu je brát a budu se i nadále cítit mizerně.
  • Přestanu je brát a budu se cítit mizerně.

Vypadá to, jako kdybychom byli v pasti, ale pravda je taková, že nejsme. Každé přestání, odvykání si od drogy sebou přináší určité příznaky (odvíjející se od typu drogy), ale ty na základě správného režimu a jeho dodržování odezní.

  • Drogy nás také často „odstřihnou“ od našich nejbližších – rodiny, přátel, partnerů, dětí.

Pamatujte si, vždy existuje cesta zpět. Je tu pro Vás a oni všichni také. Jen je potřeba vystoupit ze stínů, podívat se zpříma na své problémy, vyřešit je a jít dál, kráčet dále životem. Vím, že to zní jednoduše a možná i pohádkově. Je to však pravda a každý z vás může začít od znovu, být zase tou bytostí, kterou jste byli před braním drog.

A teď ta prevence shrnutá v bodech:

Sportujte – cítíte se pod psa? Honem do posilovny, ven, kamkoliv. Jen ne sedět doma na zadku a přemýšlet.

Čelte svým problémům zpříma. Pokud máte problém, těžkou situaci v životě a nevíte co dělat dál, prostě si všechno jednoduše sepište na papír, jednotlivé kroky, které je potřeba udělat a pak je běžte zrealizovat. Pokud potřebujete pomoci, nebojte se zeptat nebo navštívit terapeuta. To není ostuda, právě naopak.

Mluvte o svých problémech. Neduste je v sobě.

Mějte cíle a plánujte.

Dělejte věci, které máte rádi a naplňují vás.