Přirozený pohyb nebo pravidelná posilovna? Co je pro naše tělo zdravejši?

Ať už je to venku na čerstvém vzduchu nebo doma na gauči u televize. Instagram společně s dalšími sociálními sítěmi a obecně naše okolí jsou plné vysportovaných těl se sixpackem na břichu (viditelné svaly).

Každy z nás se chce cítit příjemně, dobře ve svém těle a líbit se sami sobě. Toto hledisko bychom měli mít všichni společně, jedná se o základ nejen pro naše tělo, ale také pro naší mysl. K tomu si pak každý přidá další, svá vlastní hlediska – chci být za kočku na pláži, chci mít více fanynek na instagramu, chci vyhrát soutěž, chci se cítít příjemně a mnohé další, které jsou méně důležité než ten jeden, hlavní bod, který jsem zmínil na začátku.

Název tohoto članku poskytuje a dává na vybranou mezi přirozeným pohybem a pohybem za účelem dosažení určitého cíle. Nebudu Vám radit, abyste od zítra všichni začali chodit do posilovny, minimálně třikrat týdně. Ani nebudu psát, že máte prodat auto, vyhodit průkazku na městskou dopravu a všude chodit pěsky nebo jezdit na kole. To jsou extrémy a ty my nechceme, neboť přináší lidem určity´ý tlak, který na nás a naše aktivity nepůsobí vůbec dobře.

Nejvhodnější a nejlepší volba je tato: Pravidelně se hýbat a vyhledávat přirozené pohybové činnosti pro naše tělo. Do této kategorie patří chůze, běh, jízda na kole, bruslení, plaváni, práce na zahradě a dalši. Když k tomu přiřadíme oblíbenou posilovnu, lekce pilates, jógu, zumbu, může to být cokoliv. Pravda je taková, že jakákoli pohybová aktivita, jakýkoli sport, který i když děláme například pro vyrýsované tělo, tak nám přináší úsměv na tváři, nové nápady, relax a útěk od našich každodenních starostí a problémů.

Jednoduchý příklad z vlastní zkušenosti – sedím doma, venku je zataženo, nic se mi nechce dělat, nudím se. Často si semnou pohrává myšlenka zůstat doma, pustit si nějaký film a přejíst se nezdravým jídlem. Avšak já se raději zvednu, absolvuji cestu do posilovny, do které když vkročím, tak se najednou všechno změní. Barvy jsou jasnější, zrovna hrají mou oblíbenou písničku, vidím známé a milé tvaře. No a ten pocit po cvičení cestou domů? Super, protože jsem udělala zase krůček za lepším já! Ať z hlediska postavy, tak pro mou mysl. V průběhu cvičení mi totiž koutky rtů samy od sebe několikrát vylétly nahoru, vím, že jsem tvrdě zamakala, můžu očekávat druhý den bolest svalů a dát si za odměnu zdravé, chutné, oblíbené jidlo.

Co říci na závěr?

Ať si to myslíme nebo ne, jakýkoli pohyb nám přináší úsměv na tváři, nové nápady, nová řešení, relax, uklidnění, nové výzvy a pro naše tělo je zdravý, jelikož podporuje normální činnost srdce, dýchacího systému a naše buňky si ho pamatují. Nebojte se tedy začít, kdykoli, za jakéhokoliv pasí. Zvládnete všechno, co si Vy samy budete přát anebo pokud jste jednou začali, ale pak z různých důvodu přestali, to samé můžete dělat znovu a ješte mnohem lépe.